Działania w ramach projektu edukacyjnego pod takim tytułem były realizowane w naszej szkole, w pierwszym tygodniu czerwca. Tym projektem edukacyjnym chcieliśmy przypomnieć jak w okresie międzywojennym wyglądało uzdrowisko i jego ówczesny klimat. Chcemy kontynuować i pogłębiać pomysł pani Magdaleny Tomalak-Zalewskiej, pani Małgorzaty Rybińskiej, Fundacji imienia Jerzego Koleckiego oraz grupy pasjonatów, którzy zainicjowali akcję w naszym mieście „Dawnej Rabki czar”.
Nowatorstwo naszych działań polegało na wzbogaceniu treści programowych o zagadnienia związane z miastem i historią regionu. W realizację innowacji włączeni są nauczyciele różnych przedmiotów dydaktycznych oraz wychowawcy zespołu pozalekcyjnego, a ich działania są wspólnie zaplanowane, zmierzające do osiągnięcia sukcesu edukacyjnego przy wykorzystaniu różnych metod i form pracy.
W ramach projektu uczniowie brali udział w lekcjach przedmiotowych:
- języka polskiego (Piękno gorczańskiej ziemi w wierszach Antoniny Zachary-Wnękowej; W magicznym świecie baśni Gorców; Twórca i jego czasy; Poezja okresu dwudziestolecia międzywojennego; Nazewnictwo uzdrowiskowe. Słowotwórstwo);
- języka angielskiego (Rabka dawniej i dziś – konstrukcje zdaniowe z there is/are i there was/were; Praktyczne mówienie – opis klasy lekcyjnej dawniej i dziś; Atrakcje turystyczne w Rabce na początku XX wieku – użycie czasu Past Simple w zdaniach; Polska moda dawniej i dziś; Rabczańskie obiekty dawniej i dziś – wypowiedź pisemna w formie wpisu na blog);
- języka niemieckiego („Spacerkiem po Rabce” – przewodnik w języku niemieckim);
- matematyki (Rozwiązywanie zadań tekstowych w oparciu o informacje zawarte w starych przewodnikach o Rabce; Wymiary skoczni narciarskiej w Rabce – zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa);
- historii („Do wód” – historia kurortu w okresie międzywojennym; Rabka – międzywojenny „Sztetl”; Szlakiem zabytków architektury uzdrowiskowej);
- wiedzy o społeczeństwie (Społeczeństwo Rabki w okresie międzywojennym);
- geografii (Położenie Rabki w kotlinie śródgórskiej – schemat pasm i szczytów; Mapa /plan Rabki/ - zajęcia w terenie);
- przyrody (Rabka-Zdrój – plan miasta; Mikroklimat w Rabce);
- biologii (Drzewa i krzewy naszych okolic-zajęcia terenowe; Pomniki przyrody w Rabce);
- chemii (Badanie składu i właściwości solanki);
- informatyki (Rabka na starej fotografii – prezentacja multimedialna; Dzieci w Rabce w latach 20 XX wieku – prezentacja);
- plastyki (Moda w przedwojennej Rabce – projekty strojów; Szlakiem architektury drewnianej; Rabka jak na starej fotografii);
- religii (Święta Teresa od dzieciątka Jezus” – patronka rabczańskiej kaplicy; Na rozstaju dróg – przydrożne krzyże i kapliczki w dawnej Rabce);
- zajęciach z wychowawcą (Moda w dawnej Rabce. Przeboje muzyczne lat 20, 30-tych w Polsce i na świecie);
- w edukacji wczesnoszkolnej (Gry i zabawy w strojach z epoki; Gry i zabawy z dawnych lat… - książeczka edukacyjna);
Wychowawcy kontynuowali omawiane tematy podczas zajęć wychowawczych oraz spacerów po Rabce.
Finałem był udział wszystkich uczestników projektu w imprezie miejskiej organizowanej w dniu 7 czerwca 2019 roku na deptaku w Rabce –Zdroju.
Magię dawnej Rabki można zobaczyć zaklętą w fotografiach …