ANALIZA ANKIET EWALUACYJNYCH DLA GOŚCI

Badania zostały przeprowadzone wśród zaproszonych gości po obchodach uroczystości związanych ze „Świętem ziemniaka”, Świętami Bożego Narodzenia, Tłustym czwartkiem i Świętami Wielkanocnymi . Objęto nimi 27 osób. Byli to rodzice dzieci przebywający w naszej placówce, jak również personel medyczny. Ankieta składała się z 4 pytań zamkniętych i 1 otwartego. Głównym celem badań była ocena realizacji projektu COMENIUS, jak również ogólna ocena pracy szkoły.

Pierwsze dwa pytania dotyczyły oceny poziomu przygotowania wspomnianych uroczystości. Na pytanie czy temat uroczystości był ciekawy i spełniał oczekiwania gości, ankietowani odpowiadali najczęściej (w skali: bardzo dobrze, średnio, niewystarczająco), iż spełniał ich oczekiwania:

bardzo dobrze - 23 osoby,

średnio – 4 osoby.

Drugie pytanie sprawdzało poziom przygotowania uroczystości. Badani oceniali je najczęściej (w skali: wysoko, średnio, nisko) w stopniu:

wysokim - 18 osób,

średnim - 9 osób.

Następne dwa pytania oceniały ogólną pracę szkoły, a w szczególności wystrój, atmosferę w szkole i stopień zaangażowania dyrektora, grona pedagogicznego i dzieci w działania promocyjne placówki.

Ankietowani najczęściej oceniali (w skali: wysoko, średnio, nisko) działania promocyjne w stopniu:

wysokim - 24 osoby,

średnim - 3 osoby.

Atmosfera i wystrój szkoły (w skali: bardzo dobrze, średnio, nisko) oceniona została:

bardzo dobrze - 21 osób,

średnio - 6 osób.

Na pytanie otwarte dotyczące rad, jakie udzieliliby ankietowani naszemu personelowi, aby skuteczniej promować szkołę najczęściej brakowało odpowiedzi. Jedna osoba zaś radziłaby urządzać aukcje prac wykonywanych przez dzieci, jedna osoba zwróciła uwagę na zwiększenie reklamy placówki w mediach, jedna osoba proponuje zapraszać gości spoza terenu Rabki.

Jak wynika z przeprowadzonych badań praca szkoły, jak również realizacja projektu COMENIUS została bardzo wysoko oceniona przez zaproszonych gości. Może stanowić to wskazówkę i motywację do dalszej działalności i zaangażowania całego personelu w trudną pracę na rzecz szkoły.

 

„OCENA REALIZACJI PROJEKTU”

analiza ankiet dla dzieci

Badania przeprowadzono w dniach 10.10.2003r., 18.12.2003r, 23.02.2004r., 5.04.2004r. wśród 181 dzieci z klas IV - VI szkoły podstawowej. Kwestionariusz ankiety obejmował 7 pytań dotyczących oceny realizacji zadań programu COMENIUS w poszczególnych turnusach.

Z analizy zebranego materiału wynika, iż badane dzieci pozytywnie oceniły realizację zamierzonych zadań. 70 osób na skali 6 - punktowej zaznaczyło największą ilość punktów, 81 osób zaznaczyło 5 punktów, 22 osoby 4 punkty, 6 osób 3 punkty oraz punkty 2 i 1 po jednej osobie.

Na pytanie „Gdybyś Ty był autorem projektu COMENIUS czy zmieniłbyś coś
w sposobie jego realizacji?” uczniowie w zdecydowanej większości odpowiadali, iż nie zmieniliby nic (157 osób), 18 osób jest niezdecydowanych co by zmieniły lub wprowadziłyby więcej zabaw i imprez, przygotowałyby więcej potraw, zaprosiły telewizję itp.

Większość ankietowanych wyraziło się również, że bardzo chętnie braliby ponownie udział w tym programie (141 osób) w naszej szkole, jak również zachęciliby swoją szkołę do realizacji „COMENIUSA” (156 osoby).

Uczniowie twierdzą również, iż udział w programie wpłynął u nich przede wszystkim na dodatkową wiedzę i umiejętności. Poznali oni tradycje regionu Podhala, tańce regionalne, strój góralski. Program zachęcił ich do kultywowania tradycji, a także dał możliwość poznania nowych pomysłów i propozycji prowadzenia uroczystości szkolnych, wzmocnienia wiary we własne siły, samodzielności, zmotywował i zachęcił do działania.

Jak wynika z przeprowadzonych badań nasi wychowankowie bardzo pozytywnie oceniają działalność naszej szkoły w ramach realizacji projektu europejskiego COMENIUS. Zachęca to i motywuje do dalszego prowadzenia działań i współpracy z innymi europejskimi szkołami.

powrót